کایروپراکتیک

کایروپراکتیک امروزه به عنوان یکی از درمانهای موثر برای رفع دردهای شدید و یا دردهای موقتی در ناحیه تحتانی کمر شناخته شده است.

کایروپراکتیک

کایروپراکتیک امروزه به عنوان یکی از درمانهای موثر برای رفع دردهای شدید و یا دردهای موقتی در ناحیه تحتانی کمر شناخته شده است.

درمان انحراف ستون فقرات با کایروپراکتیک

درمان انحراف ستون فقرات با کایروپراکتیک

Treatment of spinal deviation with chiropractic

درمان انحراف ستون فقرات با کایروپراکتیک بهترین روش درمانی  است. هرچه تشخیص در سن کمتر انجام شود کنترل و درمان آن با روش هاى کایروپراکتیک  موفقیت آمیز خواهد بود.

درمان با روش کایروپراکتیک مى تواند کمک موثرى در تنظیم انحراف ستون فقرات خصوصا در آن دسته از بیمارانى که قوز پشت نیز دارند باشد.

انحراف ستون فقرات

اسکولیوزیا انحراف ستون فقرات، این اختلال  به دلایل مختلفی  از جمله فتق دیسک،  آسیب های فیزیکی، مادرزادی، پوکی استخوان  ایجاد می­گردد. انحراف ستون فقرات  اغلب در بزرگ­سالان مشاهده می­شود. اما  گاهی اوقات  در سنین پایین هم انحراف ستون فقرات مشاهده می شود. ستون فقرات به صورت عادی یک انحنای S شکل دارد.  

دلایل  متعددی می­تواند ستون فقرات را از  شکل طبیعی خارج کند. می­دانید که ستون فقرات از گردن شروع  شده، همچنان در کمر و قفسه سینه امتداد دارد و انتهای آن به لگن ختم می­شود.

 انحراف ستون فقرات  ممکن است در هر یک از بخش ها اتفاق بیافتد و عارضه ه­ای محدود به کمر نیست. البته انحراف  ستون فقرات در کمر بیشتر  از قسمت ها دیگر در معرض خطر می ­باشد . البته در صورت تشخیص سریع می توان گفت درمان انحراف ستون با کایروپراکتیک بهترین گزینه می باشد

علت  ایجاد انحراف ستون فقرات

علت های مختلفی می تواند باعث انحراف ستون فقرات شود، اما اصلی ترین دلیل که باعث انحراف ستون فقرات می شود تحلیل رفتن تدریجی مهره ها در ستون فقرات می باشد.

اینجا بخوانید : drshams-chiro.com

دردهای کمر

دردهای کمر

back pain

 درد های کمر ازشایع‌ترین مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان محسوب می شود  که  ممکن است در هر سنی وبرای هر فردی اتفاق می افتد.  
عواملی مانند سبک زندگی  افراد، کم تحرکی و اضافه وزن می تواند موجب دردهای کمری در افراد شود.  

کمردرد های حاد و التهابی از شایع‌ترین انواع کمردرد است  که بیشتر افراد ممکن است به آن دچار شوند ونیازمند درمان باشند.
تقریبا همه افراد ممکن است در طول زندگی خود دچار دردهای کمری شوند.

خوشبختانه بیشتر کمردردها با دلایل مختلفی بهبود می‌­یابند و در مواقعی که بهبود پیدا نکند درمان­‌های موثری برای کاهش درد وجود دارد

دلایل دردهای کمر چیست؟

درد های کمر به دلایل مختلفی مانند فشار، تنش یا آسیب به وجود می آید. دراین مقاله  به برخی از این موارد اشاره شده است .

-اسپاسم های عضلانی

-آسیب دیدگی دیسک کمر

-کشیدگی و رگ به رگ شدن کمر

انواع کمر درد

کمر درد از لحاظ مدت زمان شروع به دو صورت زیر تقسیم می شود

کمر درد حاد

در صورتی که کمر درد کمتر ازیک ماه از شروع آن طول بکشد این نوع کمردرد را حاد می نامند. بیشتر به دلیل آسیب بافتی بوده و موجب درد وناتوانی در فرد می شود. هرچقدر هم آسیب دیدگی کم  باشد باید مراقبت کرد تا دوباره تکرار نشود.

 برای این منظوردرابتدا جهت کنترل درد اقدامات اولیه انجام می شود و سپس در مورد بهبودی و درمان  کامل بیمار اقدامات لازم انجا می شود  البته بیشتر دردهای کمرحاد جای نگرانی ندارد و لیکن باید هر چه زودتر برای رفع آن اقدام نمود.

کمر درد مزمن

در صورتی که کمر درد بیش از یک ماه طول بکشد کمر دردمزمن می نامند این نوع درمان به دلیل عدم درمان و یا مقاومت به درمان بروز می کند.

بنابراین می توان گفت که درمان به موقع کمردرد حاد، موجب می شود کمر درد مزمن به حداقل برسد، به این نکته توجه کنید که دردهای  مزمن کمر به عنوان یک علامت جدی محسوب می شود ونیاز است تمامی معاینات بالینی و آزمایشات جهت تشخیص آن انجام بگیرد.

اینجا بخوانید : drshams-chiro.com

درمان زانو درد با کایروپراکتیک

درمان زانو درد با کایروپراکتیک

درمان زانو درد با کایروپراکتیک

درمان زانو درد با کایروپراکتیک یکی از روشهای درمانی برای کاهش درد زانو هست. زانو یک مفصل پیچیده است که برای عملکرد  تاحد زیادی به عضلات و رباط ها متکی است. زانو از مفاصل زیر تشکیل شده است:

    -مفصل درشت نی- ران ( بین ران و ساق پا)

    -مفصل کشکک- ران(بین کشکک زانو و ران پا)

    -عضلات و رباط ها که باعث عملکرد درست زانو می شود.

    -مینیسک دو عدد غضروف حلقه می باشد

     زانو درد یکی از مشکلات رایج جامع می باشد که روز به روز مراجعه افراد بابت درد زانو در کلینیک ها افزایش پیدا می کند. درمان زانو درد  با کایروپراکتیک بی خطر ترین و اثر بخش ترین درمان می باشد.

     

    چه زمانی از کایروپراکتیک درد درمان زانو درد استفاده کنیم

      – اگر در فعالیت های روزانه یا ورزشی  درد زانو باعث محدودیت شده

      -اگر داروهای مسکن و ضد التهاب بهبودی در درمان شما ندارد.

      -اگر به آرتروز زانو  دچار شدید و درمان تاثیری زیادی برای کاهش درد ندارد

      انواع زانو درد

      درد و تورم زانو به دلایل مختلفی روی می‌ دهد.

        عود کردن آسیب‌ های قدیمی 

        اگر زانویتان در گذشته آسیب‌ دیده است، احتمال دارد این آسیب دیدگی مشکلات مستمری را به دنبال داشته باشد.

          آرتروز زانو 

          این بیماری در میان سالمندان بالای ۶۰ سال شیوع بالایی دارد، اگر چه در سنین پایین‌ تر نیز مشاهده می‌ شود.

          ازگود اشلاتر

          استفاده بیش از حد و نامناسب و تحریک تاندون زانو به بروز درد می‌ انجامد. ازگود اشلاتر غالباً برآمدگی دردناکی را زیر زانو یعنی در محل اتصال تاندون به کاسه زانو ایجاد می‌ کند. این بیماری در میان نوجوانان (۱۳ یا ۱۴ ساله) شیوع بالایی دارد.

          منبع : drshams-chiro.com

          متخصص دیسک کمر در کرج

          متخصص دیسک کمر در کرج

          Lumbar disc specialist in Karaj

          متخصص دیسک کمر در کرج کسی است که دانش و مهارت لازم  در تشخیص و درمان  اختلالات و بیماری های دیسک کمر را دارد . در حقیقت کار متخصص دیسک کم با توجه به علائم بیمار تشخیص و انتخاب بهترین درمان است .

          از جمله متخصصان  ستون فقرات، که می تواند به بهبودی فرد کمک کنند جراح مغز و اعصاب، جراح ارتوپدی ، فیزیوتراپیست و متخصص طب فیزیک و دکتر کایروپراکتیک هستند که می توانند در درمان دیسک کمر به شما کمک کنند.

          اما در میان این پزشکان جراح  تنها پزشکی که می تواند به صورت تخصصی در صورت نیاز  به درمان و جراحی دیسک کمر بپردازد.

          بیماری دیسک کمر

          • دیسک کمر یکی از بیماری های بسیار آزاردهنده است که در همه سنین ممکن است اتفاق بیفتد اما این مشکل بیشتر در سنین بالا ایجاد می شود.

          دیسک کمر می توانند به دلایل مختلفی به وجود بیاید که مهمترین این عوامل شامل بلند کردن اجسام سنگین و یا به دلیل بد نشستن و با خوابیدن ممکن است به وجود آید .

          فرقی ندارد که این بیماری چگونه به وجود آمده است در هر شرایطی لازم است  بهترین متخصص دیسک کمر در کرج را پیدا کنیدپزشک متخصص به شما کمک می کند سریع تر بهبود پیدا کنید.

          دیسک کمر چه علائمی دارد؟

          بهتر است قبل از هر اقدامی  تمام علائم بیماری دیسک کمر را بشناسید تا با مشاهده هریک از این موارد به بهترین متخصص دیسک کمر در کرج  مراجعه کنید و علائم بیماری خود را شرح دهید تا دکتر شما بهتر درمان را برای شما انتخاب کند در اینجا به برخی از مهمترین علائم دیسک کمر اشاره شده است

          -گرفتگی و سوزن سوزن شده پا مخصوصا  در قسمت پشت زانو

          -حس  گرفتگی و سوزن سوزن شده در پا و یا کمر

          -در بلند کردن اجسام دچار مشکل هستید.

          – در نواحی کمر، باسن ، ران و ساق پا احساس درد شدید دارید....

          اینجا بخوانید : drshams-chiro.com

          کایروپراکتیک دیسک کمر

          کایروپراکتیک دیسک کمر

          کایروپراکتیک دیسک کمر یکی از روش های درمانی دیسک کمر است که در طی چند جلسه دکتر کایروپراکتیک به کمک تکنیک های دستی ودستگاههای پیشرفته  به درمان دیسک کمر بدون نیاز به جراح می پردازد.

          امروزه روشهای غیرتهاجمی مانند کایروپراکتیک، فیزیوتراپی در درمان مشکلات ستون فقرات و علائم آن بسیار کمک کننده هستند.

          برای درمان دیسک کمر جراحی و کایروپراکتیک دو روش درمانی مهم محسوب می شوند که با این دو روش  دیسکی  از موقعیت خارج شده  و پاره‌ شده است  ترمیم می شود. کایروپراکتیک دیسک کمر با  دستکاری فیزیکی و دستگاهها مهره‌ های کمر به کاهش علائم و همچنین  جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک می‌ کند در صورتی که دیسک کمر مشکل حاد تری داشته باشد دکتر جراحی را پیشنهاد می دهد.

           

          کایروپراکتیک چگونه درد را کاهش می دهد؟

          همان گونه که می دانید متخصصان کایروپراکتیک با  درمان غیر تهاجمی و بدون دارو به کاهش و درد و بهبودی آن کمک می کنند.

           این متخصصان بر ریشه درد و همچنین ناراحتی بیمار تمرکز می کنند. وبا انجام روشهای ترکیبی در تنظیمات ستون فقرات، خم‌ شدن و ماساژ درمانی به کاهش و بهبودی درد کمک می کنند .......

          اینجا بخوانید : drshams-chiro.com