کایروپراکتیک

کایروپراکتیک امروزه به عنوان یکی از درمانهای موثر برای رفع دردهای شدید و یا دردهای موقتی در ناحیه تحتانی کمر شناخته شده است.

کایروپراکتیک

کایروپراکتیک امروزه به عنوان یکی از درمانهای موثر برای رفع دردهای شدید و یا دردهای موقتی در ناحیه تحتانی کمر شناخته شده است.

درمان دیسک گردن

درمان دیسک گردن

Cervical Disc

 

درمان دیسک گردن بیشتر به شدت علائم و علت بروز آن  بستگی دارد. در صورتی که علائم دیسک گردن شما شدید نباشد ، پزشک در بیشتر مواقع برای بهبودی  شما مصرف داروهای ضد التهابی، آرام بخش ‌و همین طور فیزیوتراپی را توصیه می کند البته برای کاهش درد و بهبودی ممکن است  تمرینات کششی و تقویتی در ناحیه گردن ، ماساژ و استفاده از کمپرس گرما و سرد را نیز پیشنهاد دهد.

اما در صورتی که علائم دیسک گردن شما  شدیدتر باشد وبا دارو و فیزیوتراپی نتیجه نگیرید ، پزشک شما ممکن است از روشهای  درمانی  پیشرفته تری مانند داروهای تزریقی کمک بگیرد و در آخر ممکن است روش جراحی را پیشنهاد دهد.

علائم دیسک گردن

دیسک گردن ممکن است در برخی افراد بدون علائم باشد  اما در برخی دیگر فرد با علائم و نشانه‌های مواجه می شود. علائم شایع دیسک گردن شامل موارد زیر است

  • درد گردن: یکی از علائم شایع‌ دیسک گردن درد گردن است که ممکن است به صورت مداوم بروز کند.

 

  • درد در ناحیه شانه و بازو: دیسک گردن موجب  درد و تورم در ناحیه شانه و بازو می شود که این درد در یک طرف بدن بیشتر است.

 

  • احساس تنگی نفس: دیسک گردن در برخی موارد ممکن است به عصبی که  به ریه ها متصل است  فشار وارد می کند که این امر موجب تنگی نفس و دشواری در تنفس می شود.

 

  •  اختلال حرکتی و حسی در دستها و پاها: دیسک گردن در برخی موارد  ممکن است بر روی عصب‌ هایی که به دستها و پاها متصل است  فشار وارد کند  که همین امر موجب  باعث اختلال در حرکت و حس دستها و پاها می‌ شود.
  • منبع : drshams-chiro.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.